15/5 2016

Imorse vaknade jag med ont i halsen. Lymphkörtlarna i armhålorna är ömma och svullna. Slutsats: Infection po/aerogen, primary replication i pharyngeal lymphtissue, primary viremia, secondary replication in lymphkörtlar och antagligen i andra organ och nu är det antagligen second viremia för jag känner mig ganska crap. Så blir det när man läser epidemiology dygnet runt. 9 dagar och sen är den för hoppningsvis över men den är brutal med sina195 topic. Har en lite mindre tenta på onsdag, i forensic veterinary medicin, alltså typ vad händer om du köper en häst och det visar sig att den har COPD, det tar två veckor  för clinical signs och sex veckor för split second heart sound, bra att veta i en legal dispute. Hur som helst, jag mår crap men har inte tid för det så ignorerar och köttar på. Tentaperiod 10/10. Det ska ta mig fasen gå. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0