1/10 2016

Tre veckor i Trondheim har passerat. Det är höst och det uppskattar jag. Lukten, ljuset och temperaturen. Det har jag gått miste om under de senaste fem åren. Såklart blir det höst i Ungern också och den är fin på sitt sätt men den är kort och varm och sen helt plötsligt är det iskallt och regnigt. Självklart är det ockå skillnad på att se hösten i storstaden och inte. Jag har under dessa tre veckor gjort det tråkigaste av praktikblocken, state vet och nästan hela food hygiene. Det är lite som att vara skrivbordsveterinär- lagar och regler och lite djurkontakt. Inte det jag är sugen på just nu. Jag vill ut och vara kliniker! 
 
Nästa vecka ska jag spendera på ett enormt slakteri. Det blir intressant. Säkert obehagligt men nyttigt. Sedan beger jag mig över gränsen igen på en liten roadtrip. Tre arbetsinterjvuer ska jag hinna med innan jag är tillbaks i stockholm. Så himla spännande!
 
Thesisen börjar bli klar. Den är som ni förstått inte ett mästerverk och har krävt mycket energi, en del tårar och nävar med utslitet hår. Det är helt enkelt inte lätt att skriva om något det inte fins någon tidigare information om och dessutom är rätt ointressant. Idag sitter jag och läser igenom och redigerar. Försöker förstå vad och varför jag skrivit som jag har gjort. Det blir så skönt när den är klar!
Här är jag, sanne och gerle på en topp som jag inte mins namnet på. Fint var det iaf. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0