26/3 2017

En rubrik skulle vara "mitt nya liv" eller "mitt liv som veterinär". Det är mycket som är nytt men det är också mycket som har återgått till att vara som det ska. Jag har hästar att ta hand om, inte mina egna men det är liksom en pusselbit som är på plats, jag åker runt i en röd bil- så som det skulle bli och trivs väldigt bra som veterinär-det käns på något sätt självklart. Det är superläskigt och jag ställs varje dag för saker jag aldrig sett förut, träffar människor som haft djur hela sina liv, är tre ggr så gamla som mig men ändå lyssnar på vad jag har att säga. 
 
Ibland vill jag gömma mig under en sten, eller ringa och säga att "nej jag vågar inte", skrika högt av frustration för att jag glömt bort något jag egentligen kan, sjunka genom jorden för att jag tänkte fel eller bara avsäga mig allt ansvar på stört men det vägs upp och är värt tusen gånger om för jag får pyssla med det bästa jag vet- jag träffar djur hela dagarna och får lägga medicinska tankepussel, laga, fixa och hjälpa. 
 
 
Jag ska någon gång försöka beskriva tjusningen med veterinärmedicin på riktigt. Det är helt enkelt fantastiskt.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0