9/5 2016

Alltså jag jag sitter alltså i mitt lilla röda hus med vita knutar, elden brinner i brasan och lånetaxen har precis gått hem till sig. Resten av gården består av ett större rött hus där det bor två fantastiska människor i sextioårsåldern, Mia och Arne. Att dom är nästan tre gånger så gamla som mig märks inte så mycket. En byggnad till med dubbelgarage, fyra boxar, uppvärmd sadelkammare, hönshus,föråd etc. Upplyst ridbana, några hagar etc. Alltihop omgärdat av gärdesgård och med utsikt över skog och sjö. Förstår ni vad jag menar med att det är idylliskt? Det är ju såhär jag vill ha det.
 
Idag har jag träffat en ko med mastit, en kalv med kindböld, en med artrit, en med en infeketion efter öronmärkning och ett annat gäng somavhornades. Gården låg på sluttningen ner mot en sjö och på andra sidan stack åreskutan upp i all sin prakt. Strålande sol och löv som börjar bli gula. 
 
Jag kommer att få uppleva en höst i sverige och är löjligt lycklig över det. Jobberbjudanden har jag också fått, från tre ställen. Jag funderar hit och hit och känner mig ganska tillfreds med livet. Att jag måste skriva 13 sidor till på mitt examensarbete är inte lika kul men det löser sig till sist.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0