15/3 2016

Jag bli alltid bitter när jag måste producera text. Jag gillar att lära mig och att tänka men att skriva ett 30-40 sidors arbete. Not my cup of tea. Idag ägnade jag ca 6 timmar åt en sida som jag blev nöjd med och sedan 4 timmar åt att läsa artiklar som sa emot sig själv för att sedan komma fram till att oavsett vad det nu är dom inte kommer överens om så är det inte relevant för mitt arbete. Nu är jag alltså igån igen och knappar på ett stycke om på vilket sätt estrogen regulerar energi homeostasen i hypothalamus, jag hade tänk gå och lägga mig tidigt men jag kommer tacka mig själv imorgon om jag överger skrivandet i slutet av kapittlet och inte mitt i ett virrvarr av lösa trådar, anteckningar och sjuttioelva artiklar.
 
Suck it up och skriv helt enkelt. Det är tråkigt, tar tid och är inte särskillt relevant för mitt veterinärande men ska det göras så ska det. 
 
 
en suddig hundbild blir man glad av ändå  :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0