1/6 2016

Första Juni och folk i Sverige skrivet att det officiellt är sommar. I budapest har det vart sommar ett bra tag och är snuskigt varmt. Inte sådär varmt att man svettas när man ligger stilla men lite väl varmt för mina skandinaviska hjärnceller. Nästa år vid den här tiden så är jag nog hemma och klagar över kylan men jag ska försöka minnas tokvärmen då. På fredag har jag en skriftlig tenta i state veterinary medicine, alltså lagar och regler. Ovärt att kunna utantill, mer värt om det hade handlat om var man ringer om man nu misstänker epizooti istället för att dumplugga vilka 7 saker man måste göra om det är utbrott av new castle sjukan på en hönsfarm. Jag kommer inte direkt att leta i mitt minne efter vad jag ska göra om jag står där och faktiskt misstänker New castle, blåtunga, FMD eller liknande, jag kommer öppna epizootihandboken och ringa myndigheten med stenkoll.
 
Det är häftigt att det närmar sig slutet men den här tentan är inte min favorit, förhoppningsvis sätter den inte allt för stora käppar i hjulet, jag vill bli klar nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0