2/1 2016

Jag har världens bästa extrajobb. Södra djursjukhuset är helt enkelt en fantastisk arbetsplats även om man ibland önskar att man kunde klona sig själv när det brakar lös med massor med väldigt sjuka patienter på en gång. Alla dagar är olika, ibland är det galet mycket och ibland är det lugnt men oavsett får djuren den bästa tänkbara vården. I julhelgen var tempot högt men det jämnades ut med en lugn dag igår då vi hade tid att snygga till avdelningen och pyssla lite extra med patienterna. En liten vovve var galet trött på mig efter många varv med ögondroppar och ett gäng sprutor Men vi blev kompisar igen efter att han fått springa eunt på vårdtorget och bli kliad på magen av alla som kom förbi. Det är egentligen det jag gjort mest det här jullovet, jobbat alltså, inte kliat magat, bara ibland. Och gullat med de två skruttiga kattungarna vi hae inne en dag. Till de tråkigare, fast spänannde, så har jag också sett en hund så icterisk att ögonen var som gula strålkastare (alat över 3000, alkp över 2000), en hund med vad jag tror var caval syndrome, den ska obduceras, fip katt med tydlig fri vätska i buken och så det vanliga, pyometror, njurkatter, magsjukor, sårskador och böder etc. Så tick dagarna, jag var på vårdavdelningen den här gången, det var mysigt efter en sommar på pol/akuten. Annars var det en hel del släktkalas och lite tid med hjärngänget. Borde ha pluggat mer, tenta på måndag men det blev helt eneklt inte så, får sota för det idag och imorgon. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0