17/1 2016

God morgon. Det senaste dygnet spenderades på smådjurskliniken och jag vaknade för en stund sedan efter ett par timmars sömn. Det var ett bra skift absolut men hur man än gör så blir man sliten av att inte sova ordentligt. För lite sömn och en skopa nervositet gör att jag känner mig ganska kräkfärdig och bara vill lägga mig på sängen igen. Imorgon är det obstetrics, fem topics muntligt så den är stor. Tar en sista titt på materialet och pluggar lite olika dagar för vad man kan se, mäta och känna vid vilka dygn för dräktighetsundersökning i de olika arterna, just när det kommer till sånt önskar jag att jag hade en art att lära mig om men nej jag ska kunna de olika dagarna i hund, katt. häst, gris, ko, får och get. Hjälpes. Det är ju som upplagt för att blandas ihop. 
 
Skillnaden från åk 1 är att nu fins det inga tentor som man kan känna att oavsett vilka topic jag får så kan det gå bra. Det är 150 topics, sammanfattat är det ca 400 sidor text som ska kunna rapas upp på komando. Allt från hur olika mineraler påverkar kossornas reproduktion, embryo transfer till avbrytande av löp i en katt. 
 
Glad fölunge en sommar för ett par år sedan (eh 2006, tio år sedan) . Och bilden bara blev sådär, den är oredigerad men ganska häftig måste jag säga. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0