29/2 2016

Igår var en häftig dag. Klockan åtta åkte vi mot Székesfehérvár. Ca 25 damer mellan 16-35 var där. Mer eller mindre erfarna men alla väldigt duktiga. Jag var nervös men det gick bra, vi hade ett tacklingtest som jag inte riktigt fattade hur det gick till så scoren blev inte så bra som jag hoppats men jag fick visa framfötterna senare istället, det är ju trots allt fart och steps som är min grej, inte att göra genombrytningar och tacklingar. Till nästa gång ska jag jobba på mina hands-off och försöka lägga på mig några kilo. 
 
Det var alltså en träning med ungerska damlandslaget i rugby. Knäppt. Rugby är en så liten sport här att jag faktiskt är tillräckligt duktig för att träna med dom. Overkligt. Får nypa mig lite i armen faktiskt. Om en vecka åker jag till Wien med Exiles och spelar en tournament, om två veckor så spelar vi en tränings tournament mot Tjeckien med landslaget. Våren kommer alltså bli ganska hektisk men det här känns som en grej man inte kan missa. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0