29/4 2016

Äntligen fredag! Den här veckan har jag varit sliten. Stressen för examen är här, mycket ovälkommen. Även om det har varit en stressig vecka så har jag hunnit med två bra rugby träningar varav en med sprintar- stackars mina ben. Jag har haft en praktisk ultraljudslektion som verkligen gjort det hela mer begripligt.Jag måste absolut se hundra normalvariationer innan jag vågar ge mig på knepiga diagnoser men jag kan nog se en pyometra eller en mjälttumör. Man måste ju börja någonstans. Också en praktisk timme med cytologi har avverkats. Kul men svårt! Maj månad blir tokig. Jag tänkte beta av två examen i valbara kurser och tre riktiga innan den 27e. Kör bara kör.
 
 
Lever, diaphragma och gallblåsa. Misstänker också en bit av vänster njure.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0