16/9 2015

Sitter och skriver på min dagbok från praktiken på distriktet. Det är svårare än jag trodde för jag har läst och skrivit så mycket journaler på sneksa och ska nu översätta allt. Trots att jag läser en utbildning på engelska så ploppar inte dom kliniska termerna automatiskt upp på engelska och jag sitter med en hög av internmedicinböcker framför mig och letar snygga termer. Men jag börjar tolv imorgon så jag ska banne mig skriva fem sidor till innan jag går och lägger mig och sedan läsa igenom och rätta språket imorgon. Sådeså. Random bild på champangen vi drack för att fira att jag skulle bli veterinär sommaren 2011.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0