2/10 2015

 
Ett par bilder från gårdagens superba rugbyträning. Alla tacklingsövningar käns i kroppen idag, framför allt i halsmusklerna, det är en känsla man inte förstår om man inte blivit tacklad någon gång men det blir liksom en sidleds katapult när man dunsar i backen med en boll i famnen.
 
Sedan följer en ct bild av en hund med en hjärntumör som blockerar cirkulationen av cerebrospinalvätska, därav de dilaterade ventriklerna.
 
Efter detta, en boxer som fallit offer för människans dumhet. Att avla för en så kort näsa så tungan inte får plats och för så mycket rynkor att de undre ögonfransarna petar in i ögonen och måste opereras, det är vad jag kallar äkta dumhet. Alltså jag vill applicera allt lidande som dess oskylldiga djur får utstå på deras korkade uppfödare. Och sen vill jag spotta på dom och sparka på dom när dom ligger.
 
Sist och minst är mina fina sammansfattningar av state vet. Alltså lagar och regler. Jag borde skriva så jag själv kan läsa meeeen. Jag vet ju vad det står, ellerhur. Dags för cross fit följt av rödvin och vegetarisk gulash. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0