27/11 2015

 
Första advent på söndag och jag har kirrat adventskalendern. En flaska om dagen är inte riktigt sunt men en halvflaska i veckan tycker jag nog är försvarbart. Zara får alltså ta hand om andra halvan. Tre röda som jag aldrig smakat, att köpa vin i mataffären i ungern är alltid lika spännande, supergott eller förskräckligt, det är bara slumpen som avgör. Jag vet att edes betyder söt så de undviker jag, ungrarna har nämligen en hel del söta rödviner och det är lite som att dricka saft med alkohol, gott som tonåring men endast då. Den sista är ett torrt mousserande vitt vin. Den sparas nog till två dagar efter sista advent för jag och Zara har ett gäng examen sådär straxt efter sista advent och då är det bäst att vara klar i knoppen!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0