23/5 2015

Pathotentan gick bra. Så himla skönt. Den största av den här tentaperiodens tentor är alltså färdig. Igår ordnade jag en del tråkigheter, typ städade, betalade räkningar och så och sen en två timmars nap. Middag och några drinkar och lite dansande. Inget tokigt för jag ville vara pigg för dagens *damdamdam* caving!!! Jag, Zara och Marianne, tre vältränade, adrenalinsökande tokstollar joinade en cave tour. En liten bussresa och sen 2,5 h vandrade, klättrande och krypande i en enorm naturlig grotta. Vi var ett sällskap på 8 med 2 guiderså vi kunde dela upp oss så vi fick ta alla tokiga vägar med trånga passager. T.ex. var det ett ställe med en 12 meter lång gång att krypa i, ett antal ställen där man fick vrida sig på ett speciellt sätt för att ta sig igenom och många långa "rutchkanor". Jag hade ingen kamera med mig men en annan deltagare ska skicka lite bilder efter helgen. Det var helt fantastiskt! Caving.hu för den som vill ha mer information.

Annars idag har jag handlat, lagat mat och tittat på film. Såhär på kvällskvisten ska jagbörja bläddra lite i kirurgipapprena, men jag är faktiskt välförtjänt ledig idag.

Ha en fantastisk lördagskväll! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0