Det är torsdag, så mycket vet jag

Det är torsdag. Datum är oklart och det är ett bra tecken. Sommarlov kallas det. Ni får två bilder från min vecka. En ko med bandage på tre av fyra fötter. Hon hade livmoderframfall efter kalvning och liksom i häst utlöser endotoxemi fång som resulterade i fula klövsulesår. Förhoppningsvis gör dessa paket samt smärtlindring/antinflammatoriskt sitt. Rugbypitchen tränade jag på igår med sthlm exiles, jag blev väldigt förvånad då alla pratade svenska i ett exiles lag och fick lära mig ett gäng rugbytermer på svenska men fantastiskt kul var det. Jag har också ridit Linus två gånger så min kropp käns ganska överkörd. Och sprungit en mil. Vilodag imorgon är alltså på sin plats.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0