18/3 2014

Precis haft en arbetsintervju som jag hoppas gick bra, dom var trevliga och slipade och en fråga fastnade hos mig:
 
 
"det kommer en man med fyra friska kattungar och vill att dom ska avlivas, vad gör du?"  
 
Jag svarade att jag kokar lite innombords och blir frustrerad över att han "ordnade sig" fyra kattungar utan möjlighet att ta hand om dom, av okunskap mest troligt och undrar över varför han inte sålt dom istället. Sedan sa jag att jag inte vet hur regler och klinikernas policies är. Svårt.
 
dom sa att dom utgår från att kunden tänkt igenom sitt beslut och provat alla andra sätt att bli av med katterna och på något sätt så kan jag hålla med men på andra sätt inte. Jag tycker mannen borde sälja kattungarna istället men så enkelt är det inte alltid, Jag tycker också att gå till veterinären för att avliva sina kattungar mot att släppa ut dom på gatan eller dränka dom i ån är ett relativt ansvarsfullt beslut. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0