24/6 2014

Och så var det inga fler kvar. Tredje året är avbetat. Det var ett spännande år. Alla kurser blev roligare men med det följde också en fruktansvärd ökning av material att lära sig. Jag är mest stolt över att jag åker hem med krafter kvar. Inte så att jag är sugen på att öpna en bok eller läsa en examen just nu MEN jag är inte en slamsa av mig själv. Förr har jag alltid kraschat i sängen efter mina examensdagar och redan då börjat fundera över nästkommande tenta men nu har det blivit ändring. Var tentadag har jag gjort något kul, badat, vart på barbecue etc. Alltså samlat energi från annat än bara sömn. Appropå sömn så har jag absolut en brist att ta igen men den är överkomlig. Jag vaknade imorse och ställde fram klockan, jag ville somna om helt enkelt, trots att det var tentamorgon. Jag har helt enkelt lärt mig att hantera tentaperiod. Det tog tre år men bättre sent än aldrig.

Klockan 13.15 landar jag i älskade Sverige. ca. 13.20 ser jag älskade Jocke och ett par timmar senare sitter jag till häst.



Kommentarer
Hanne Langels

Hej! :) Googlade runt lite och kom in på din blogg. Jag har kommit in på veterinärprogrammet och börjar nu i höst. Hade jättegärna fått kontakt med någon som hunnit gå och bo ett tag i Budapest. Jag har aldrig varit i Ungern och ska dit för att leta lägenhet nu i juli. Jag hade blivit superglad för lite tips, har även en hund och är osäker på hur jag kommer att kunna lägga tiden på honom där [email protected] www.hannelangels.blogg.se

Svar: Kul att du hittade hit, jag har skrivit ett mail med en liten uppsats till dig :)
Lovisa Andersson

2014-06-24 @ 21:00:26
URL: http://hannelangels.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0