5/1 2014

Jag vet inte om ni tänkt på det här med organdonation? Jag tror att det är självklart för många att donera sina organ om man dör en förtidig död på ett sådant sätt att organen är användbara även om man själv är klart oanvändbar. Om ni har tänkt på det och kommit fram till ja, självklart ska jag ge flera människor chansen att leva även om jag själv ryckts bort så har ni tänkt rätt. MEN har ni berättat det får någon? Om ja, bra där, ett steg på vägen. Men om du råkar ut för en olycka som totalt deformerat dig och du inte kan bli igenkänd eller om den du berättat din önskan för inte kan bli nådd innan dina organs stängts ned, vad händer då?. Jo, då dör du och troligen någon annan också, någon som stod på transplantationslistan men inte fick organ i tid. Så vad ska du göra åt saken då? Jo du ska gå in på följande länk och registrera dig som organdonator. 
 
http://www.socialstyrelsen.se/donationsregistret
 
Så svårt är det väl inte?


Kommentarer
Nina

Det har jag tänkt på länge! Ska göra det när jag inte har så mycket parasiter att tänka på ;)

Lycka till med alla examer!
Kram

2014-01-06 @ 12:44:18
URL: http://ninasanatomy.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0