30/1 2014

 
Efter en två timmars nap så är jag som en ny människa. Färdig med examens och ganska pigg. Vad med kan man begära? Nu poppar jag dansmusik på hög volym och drar fram som en tornado med damsugaren. Det ingår liksom i mina ritualer. Examen-Vila-Städa. För att få komma tillbaka till ett skinande hem, en ny start en gång i halvåret liksom. När jag har städat klart väntar middag med fler tappra veterinärstudenter på en mexicansk restaurang, Iguana, som jag gillar mycket. Stämmningen är bra, maten är bra med mycket vego och drinkarna är goda! Breeding examen var mysig! Jag fick vänta en stund men det var bra för då fick jag den gamla snälla gubben och inte han som grillade mig på min genetic. Topicsen var, för den som är intresserad, 
  • Pigeon breeding, goals, traits and methods
  • Reproductive features of swine, traits 
  • Dog breeding, goals, breeding methods, use
  • Beef cattles, classification, maternal breeds
Som avslutning valde han att fråga mig hästfrågor eftersom jag inte fick något hästtopic och fick prata lite om spanska hästraser och olika special gångarter, typ tölt och foxtrott och sånt. Sämre avslutningsfrågor kunde man ju fått!
 
Så här efter examen så är breeding faktiskt ganska okej, googlade gotlandsfår och fick reda på att det är två olika, Gute fåret som är det inhemska och ovanliga, med horn och ljusare färg, och så gotlandsfåret som har uppkommit genom avel på gutefår, romanov och karakul. Det är ett true dual purpose sheep för både fällen och köttet. Se där, det coola är att jag vet vilka både karakul och romanov är för får.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0