23/1 2014

Nu är det såhär:
 
Jag sov nästan 8 timmar. Jag satt fokuserad på patophysen i två och en halv timme. Fick ett fantastiskt dålig essay som jag absolut inte kunde sedan innan och skrev typ två meningar om så den är ett fail men det spelar ingen roll för efter det var det dags för labd. Fick ett topic jag inte gillar men behöll lugnet, lät som om jag kunde och var sådär härligt skärpt som jag brukar bli med lite examensadrenalin i kroppen. Det var precis vad jag behövde. Det blev en femma, ja. Men det var inte det viktigaste. Det viktigaste var att jag kände att jag hade min hjärna med mig, att jag kunde använda normal röst och ingen nervös muspipande röst och till och med le under examen. Alltså är jag tillbaka på banan. jag kommer inte ta en retake på paophysio nu, jag kommer ta examen i animal breeding den 30e januari istället, för att få läsa något helt annat och för att alla mina kära vänner läser den så vi kan läsa tillsammans.  Det var allt från mig. Mammakuren har fungerat, mat, sömn och lite omhändertagande var precis det jag behövde. Hur jag ska lära mig att vara snäll mot mig själv utan en sträng (men bra!) mamma, det är ett senare problem. 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Kajsa

Grymt!! Vilken inspiration du är! Glad över att vi inte har några betyg för jag hade aldrig fått några femmor ;)

2014-01-23 @ 17:48:12
URL: http://vetiberlin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0