7/8 2014

Lagt mig på soffan och har svårt att hålla ögonen öppna. Hade en bra dag på jobbet. Två patienter so. jah tycker mycket om gick hem idag pigga och glada. En liten valp som hade ätit grus. Han var väldigt sjuk i förrgår, innan stenarna plockades ut ur magdsäcken men idag var han som vilken valp som helst.

Efter jobbet hjälpte jag Hanna att sömma om Linus. när man är ett 180 cm stort halvblod blir skorna väldigt slitna och att byta sömmar är inte ett enkelt jobb när hästen tycker att man kan lägga all tyngd på den bakfoten som just vilar mot mina knän. Både jag och Hanna var trötta redan när skon var av. Var kraften att slå på den igen kom från vete tusan. Hur som helst blev han fin om foten och skon sitter en stund till.

Avrundar med lite kladdkaka, det satt fint.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0