7/6 2013

Jag låtsas att jag har fredagsmys i min håla. Jag äter popcorn och spelar bra musik, och pluggar. Såklart, vad trodde ni annars? Så går det när man lagt sina tentor med inte allt för lång tid emellan, varje sekund räknas. Dom jag använder nu försöker jag motivera med att allt blir bättre om man skriver av sig lite och hjärnan får koppla bort plugget en liten stund. Jag är manisk i mitt pluggande, rabblar virus som en maskin, läser en mening och den printas fast på näthinnan. Inte allt tyvärr men det mesta. 
 
Jag längtar hem. Jag längtar galet mycket hem. Det brukar jag inte göra annars, bara i tentaperiod. Det är en mental påfrestning att ha tenta efter tenta. Som en latens virus infektion. Nervositet och ångest blossar upp, man tentar av och det går tillbaka, några dagar innan nästa, när psyket är lite svagare så blossar det upp med ny kraft igen och så snurrar det runt, som ett hamsterhjul. Jocke fick sommarlov i onsdags, Tobbe i tisdags och Hanna idag. Det känns kan jag säga. 
 
Tar en näve popcorn och biter ihop. 13 dagar kvar. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0