20/6 2013

 
Vet ni vad? Jag är i tredje året. T R E D J E. Mellan tvåan och trean går en magisk gräns. För att få kliva över måste man vara klar med alla tentor från de första två åren. Minsta lilla och du är inte välkommen och måste ta ett extra år och beta av kvarstående tentor. När man börjar här så har man tanken från dag ett- Jag ska klara mig in i trean och även då ungefär 50%(?) blir inaktiva och alla säger att det inte är så illa så är det mardrömmen. När man väl är i trean börjar de spännande kurserna, attityden hos lärarna förändras och omman skulle missa en tenta kan man bära med sig den och tenta av när det passar. Det blir mycket och göra men tanken på att det är mer "på riktigt" kommer göra det enklare. 
 
Så, till dagens examen, det var min absolut sämsta prestation någonsin, det var 29 grader i skuggan vid halv sex imorse, jag hade sovit fyra timmar och hade inget att ge. Jag fick ok topics och hankade mig fram till en tvåa. Min första  men det spelar ingen roll. Med värmerekord, tråkig kurs och trött huvud är det inte konstigt och jag är likförbaskat stolt över att jag klarade det. jag förståd inte frågorna, skrev ett par meningar om var topic och var somen zoombie. Duktig hjärna som ändå lyckades leta upp några väl valda ord. Klockan två går mitt plan hem så nu måste jag sätta igång och packa. 
 
Boken på bilden är en colour atlas of pathology. Jag köpte den begagnad för ett par veckor sedan som motivation. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0