7/1 2012

Påminner mig gång på gång om varför jag gör det här. Anatomifinal är ett helvete utan dess like. Den är prestationsfylld och enorm. Den praktiska delen var grymt läskig och teorin är ungefär lika illa. Det är sånna enomra mängder med kunskap som ska sitta, det är så blandat, ben och muskler, blod, nerver och organ. Jag vet att det är viktigt och jag förstår poängen med anatomi men jag förstår inte varför vi ska kunna allt. I sverige håller dom sig till en bok som heter Dyce, där står det lagom mycket om det mesta och det är tillräckligt. Det spelar ingen roll om jag vet vilka artärer som har ett ramus carpi dorsalis eller vilka mininala grenar nerver ger av sig, eller framför allt inte från vilket segment dom kommer. Jag kommer ändå glömma allt som inte är viktigt och inte används. Just nu vill jag bara lägga mig i soffan och inte tänka mer på pelvic arteries eller delar av trumhinnan men det går inte att göra så. Inte innann jag känner att jag blir godkänd oavsett vilket topic jag får. Det är inte långt  dit men det är int heller långt till examen så jag får fortsätta kämpa ett litet tag till. Jag har ju slitit med anaotmi i ett och ett halvt år så då ska jag väl härda ut de sista 2,5 dagarna. Klarar jag denna examen är ingenting omöjligt. 
 
Bara 19 topics kvar att läsa idag. Ungefär 80 sidor med fakta som ska gå att ramsa upp. Tur att jag har pausunderhållning iform av spikmatta och jongleringsbollar då. 
 
 
Jag ska bli veterinär jag ska bli veterinär jag ska bli veterinär
 


Kommentarer
Caroline

Jag vet precis i vilken position du är just nu eftersom jag själv var där för ett år sedan. Allt känns hopplöst och fruktansvärt läskigt! Men du och jag vet att du kmr klara det, om inte nu så nästa gång! Föreställ dig själv när du får bra topics och klarar tentan galant. Hajos är snäll mot dig och du kan svara på hans frågor. Håll den bilden i ditt huvud när du ska göra examen.
Kom ihåg hur mycket du växer i den situationen. Du lär dig hantera enorm stress och ett oändligt stort informationsmaterial. Nej, det går inte att lära sig allt, jag struntade tom i två topics. Hajos är jättesnäll vad alla än säger, och du kan mer än du tror! Massa LYCKA TILL önskar mentorn!! :D Krya på dig! Snart är det över.

2013-01-09 @ 08:48:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0