30/1 2013

God morgon!
Det är lite konstigt att vara ledig den här tiden på året då alla pluggar eller jobbar men det är faktiskt lite skönt också. Jag kan utan dåligt samvete ägna en arbetsdag åt att läsa bok, titta på film och baka kakor.

Fick precis schemat för våren och listan med vilka valbara kurser jag kan läsa. Schemat är okej men inte supert men det tvingar mig att plugga dvs. långa dagar med feta håltimmar som spenderas i bibbblan. Hur som helst så är denna termin bättre än den förra då antalet midterm är kraftigt reducerade och det bara är en superfinal och det är biokemin.

Som valbara kurser börjar det äntligen bli lite interessant! Jag kan i år välja på veterinary nuclear medicine, physiological basis of cardiology och stem cells- from biology to therapeutic applications. Dessa passar mig som hand i handsken och egentligen kan jag tänka mig att läsa alla men det blev efter lite fundering stem cells. Jag är barnsligt förtjust i nya saker och områden där det händer saker hela tiden och stamceller är ett sådant. Det är lite julafton för min nyfikna hjärna!

I eftermiddag blir det stallet med Hanna och sen sticker jag till Jocke i Gävle!

Puss!


Kommentarer
Marianne

Vilken härlig bild!

Har du sett Gurdon och Yamanaka's Nobelföreläsningar? Se den om du inte redan gjort det!!

Vi smiter till stugan i helgen. Lust att boka en av dagarna nästa helg eller vill du ha dom fria? Kram!!!

2013-01-30 @ 18:23:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0