23/1 2013

Jag är inte mer än människa. Jag ber om lite pepp för att orka resa mig upp efter morgondagen failande men varje gång behöver jag tjata för att någon ska tro att jag faktiskt kommer att faila. Jag har inte läst pluggat mer än halva materialet och jag har inte fungerat som vanligt. Jag har varit pluggbakis och apatisk men jag måste ta mig samman. Jag vill mer än något annat klara tentan för att få vara klar på riktigt, för att komma hem med hedern i behåll och sedan få en trevlig vårtermin utan en bakomliggande physioångest. Jag går inte upp tidigt imorgon och repeterar för att sedan vara totalt uttmattad när tentan är skriven. istället ska jag koka ägg och äta lax till frukost, en god kopp kaffe och sedan packa ned material för en eftermiddag på bibblioteket. jag tänker låssas som om tentan aldrig ägt rum, eller möjligtvis som att den var en övning för nästkommande försök den 31 januari. När jag kommer hem imorgon kväll ska jag boka flygbiljett hem och fortsätta läsa och läsa och läsa. Och bli peppad och uppryckt. Adrenalinet har inte ens varit och knackat på, inte ens försökt att få mig att ge det där lilla extra precis innan examen. Nej glöm det. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0