22/1

det här är annorlunda för mig. jag har givit upp det försöket jag har den 24e och tar det lugnt fram till dess. jag läser men inte överdrivet mycket för jag ska orka lägga in högsta växeln efter detta och klara tentan den 31a. det blir en lång tentaperiod och en tråkig 1a i protokollet men ibland går det inte att ge gärnet varje dag. tänkte låsa in mig hemma framför skrivbordet och plugga som när jag pluggade anatomin. då hade jag 7 dagar och nu kommer jag ha 6 med halva materialet färdigt och allt genomläst en gång. jag vill inte ja physion med mig till sommaren för den är stor och jobbig men jag intalar mig själv att det går att klara sig ändå och det gör det. det behövde jag få ur mig för kroppen och hjärnan är osams. press och stress utan dess like. jag hatar det här sättet att tenta av saker och ting på, nu i slutet handlar det inte om hur duktig man är, det handlar om förmågan att gå emot mänskliga behov och om självdiciplin. vi promenderade upp till slottet idag och tittade på utsikten för att få lite perspektiv och ny energi. det funkade och nu är jag effektiv för första gången på mycket länge


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0