21a januari



Det här med total utmattning är ett okänt fenomen innan man har genomlidit en 6 veckor lång examensperiod med ett antal tentor stora som Mount everest. det svåraste är att disponera loppet rätt, att inte ta slut för tidigt men det är inte lätt. jag skulle önska mig så mycket tid emellan tentorna att hjärnan och kroppen hinner återhämta sig så man kan prestera på max inför varje tenta. en idrottsman eller en travhästs tävlingssäsong planeras noga. tävlingarna före det stora loppet anpassas för att formen ska vara på topp när det är dags. efter detta väntar ett par dagars vila och sedan en uppbyggande träningsperiod. för oss gäller inte det ovanstående chemat. höstterminen var aldelses för intensiv och det var inte med extra kraft vi kunde påbörja examensperioden. sista veckorna var det miderms och små examen och sen var det pang på. nu med sådär 10 dagar kvar är all kraft som bortblåst. det finns ingen reserv, inte det där lilla extra som behövs utan nu är det ren viljestyrka och siktet mot målet som driver. inatt sov jag nästan tio timmar i ett försök att komma tillbaka på banan men det blev knappt någon skillnad. koffein och socker har för länge sedan slutat verka. trots att hjärnan är bränd borde jag inte klaga. jag har gott sällskap och jag följer min dröm. jag tittar ut som en ny människa om tio dagar. vi ses då.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0