18/1

Nu skulle jag önska mig vår i Budapest för det är inte illa. Soligt och varmt och en stund kvar tills tentorna börjar. T-shirt i april och bad i maj. Det är inte sådär superlångt dit för tiden går fort. En examen till och sen kan jag slappna av för denhär gången.
 
Agroeconomics hade jag i morse och efter att ha läst till den i två dagar så förväntar jag mig inte allt för mycket men jag tror jag klarade mig. Det var kluriga frågor som man verkligen var tuvungen att ha förstått materialet för att kunna svara på men jag tror jag lyckades klura ut de flesta. Det var en ovan känsla att inte ha full kontrol på alla frågor men det var ett steg i rätt riktning, alla examen är inte viktiga och det gäller att klara sig, inte mer. Just nu laddar jag om efter en natt med för få sömntimmar. jag har legat en stund på soffan och en stund i sängen men det här med att somna mitt på dagen är inte min grej, kroppen är liksom uppe i varv och hjärnan går igenom frågor och svar. 
 
Lunchen står på spisen, det blir grön ärtsoppa med ägghalva. Det är sånt jag gör när jag belönar mig själv. Lagar mat, noppar ögonbryn, viker tvätt. Det är ganska vrickat men sådana saker hamnar på andra plats i examensperiod. Allt som inte är att sitta och läsa är ett projekt för stort för att orka genomföras.
 
Så, snart klart och efter det är det dags att ge gärnet. Räknar ner dagarna till hemgång och hoppas allt går väl fram till dess. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0