13/1 2013

Alla dagar är inte bra läsdagar, det lär man sig den smärtsamma vägen men man lär sig också hur dessa ska hanteras. När hjärnan är trött så fungerar den inte på topp och blir ledsen av för mycket press. För att trösta sin hjärna så ska man då läsa något enkelt, ta en promenad i friska luften, göra något sånt som man sjuter upp i förmån av bra lästimmar som att tvätta eller städa. När dagen sedan börjar bli kväll ska man infinna sig på soffan med en bra serie eller film och god mat. 
 
Jag följer mina egna råd idag och har läst så mycket physio som jag orkat, inte mer och läser nu lite agroeconomics för att få lite variation och slippa använda all tankeverksamhet. Om en stund blir det middag, en fantastisk pastasallad med allt gott jag hittade i affären, ägg, fetaost, körsbärstomater, gurka, paprika, ruccola, fullkornspasta, oliver och så god dressing som pricken över i. Till denna blir det Grey's anatomy. varsegod kära hjärna, enjoy!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0