10/1 2013

Trummvirvel och applåder jag KLARADE DEN DÄR JÄVLA ANATOMIFINAL MED FLAGGAN I TOPP. Min dag började halv fem i morse med tre tuggor macka ungefär. tentan började kl.8 men jag var där vid sju, allt för att komma in först för jag fixar inte att lyssna på folk som diskuterar topics in i sista sekunden. Min plan fungerade och jag kom in först och fick dra en liten lapp ur en låda som det stod nummer nio på. Nummer nio motsvarade:
 
*Shoulder and elbow joint, its muscles (ligamenten och strukturen av lederna, vilka muskler som gör vad)
*Blood vessels distal to the elbow (alltså dom blodådror som går från armbåden och ned till "fingrarna")
*Oral cavity and its features, salivary glands (vad fins det i munnen, vilka olika typer av salivkörtlar, placering av dessa etc)
*Tracts of the nervous system (hur impulser färdas till och från hjärnan och innuti hjärnan)
 
Tänk det ni, jag fick alltså ett av de topics jag skrev att jag skulle faila om jag fick och vet ni vad? När jag väl satt där och tänkte till så gick det ändå, bitarna trillade på plats och jag tog mig igenom det. Jag har aldrig blivit så rädd som när jag fick mina topics, den timmen jag satt och väntade på att få presentera mina topics hamnar på första platsens nervositet. Jag var övertygad om att jag skulle faila på det topicet eller på mitt sista topic men jag tror det är dags att börja tro lite mer på mig själv och inte överläsa. bara för att man inte kan allt betyder det inte att man inte klarar sina tentor. Jag fick en femma. Det avslutade min anatomisvit perfekt och gör att mian tidgare femmor i anatomi på något sätt är bekräftade som välförtjänta. Fantastiskt skönt och tröttheten har nu slagit till på riktigt efter lite mat i magen och handling. Ni ser bild nummer två, det är hur mitt skrivbord ser ut nu och den tredje hur det såg ut innan. Tror ni det var skönt att stoppa in den där traven längst in i bokhyllan?
 


Kommentarer
saga

Galet bra jobbat! :)

2013-01-10 @ 15:53:51
URL: http://sagaah.blogg.se
Marianne

Fy fasiken säger jag bara, fy fasiken vad bra du är!! (Ursäkta språket ;o)

2013-01-10 @ 19:54:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0