18/2 2013

Bilden är på Freddy the foals lever, mjälte, njure och lymphknuta under preparation för virologisk utredning. Freddy aborterades två månader innan planerad födelse och nu ska vi följa hela processen från förberedelserna av provet till diagnos av vilket virus det är. Jag har helt enkelt haft en fantastisk virologilabb idag, det här är absolut den mest spännande labbkursen hittills eftersom vi arbetar med ett "fall" och får följa alla steg. idag gjorde vi i ordning en cellkultur med freddys virus i som nu ska växa till sig till nästa labb. var grupp om fyra personer fick varsitt fall, hundvalp med diarré, kalv med respiratoriska symptom och spädgris med neurologiska och respiratoriska symptom samt vi som fick aborterat föl. alla fall är spännande och det ska bli roligt och följa processerna för de olika misstänkta virusen. Jag längtar redan till nästa labb! jag älskar helt enkelt det här!!


Kommentarer
Marianne

Det är ju så det ska vara! Jag ska också försöka hitta nått jag gillar lika mycket. Du är fantastisk.

2013-02-19 @ 18:48:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0