2/4 2013

 

Kör på vinnande konceptet och ritade precisett lika fint schema som jag hade under tentaperioden i januari. Det röda är midterm och sen är det lite labbar. Det är läskigt hur långt vi har kommit, halva terminen är kvar och sen väntar ytterligare en examensperiod då man badar i sitt eget svett mer eller mindre. Jag är dock ganska lättad då jag tänkt helt fel. Examensperiden börjar ju 20e maj och inte 1a juni som jag av någon anledning fått för mig, det betyder att jag inte behöver ha en tenta var tredje dag som jag tidigare räknat ut och chansen för midsommarfirande i sverige är betydligt större!

härmar Caroline och beskriver lite vad jag har att sysselsätta mig med innan andra året är slut.

 

Biomattematik- skriftlig examen 

Etologi (Läran om djurens beteende) -muntlig examen

Virologi -muntlig examen

Biokemi- terminens tyngsta- muntlig examen, 188 topics

Topografisk anatomi- praktisk och skriftlig examen, inte så svårt men knepigt att veta hur man ska läsa

Genetik- muntlig examen

stammceller- skriftlig examen 

 

Midterm x2 i biomatte och ett i biokemi plus en "competition" i biokemi som jag vet lite mycket om som om juridik ungefär. 

 

Ja det ser ju inte allt för illa ut. 7 examen på 30 dagar då stamcellerna tentas av innan tentaperioden börjar. Det blir ca.4 dagar till var och en. Klart möjligt. 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0