13/4 2013

Har stressat hela veckan och det kändes igår. Sov som en stock men är fortfarande trött efter två stora koppar kaffe. Det får bli en lugn dag med läsning på kalvin, träning och myskväll. Jag har ägnat min morgon åt att kolla på lägenheter samt att väga för och nackdelar med att flytta i huvud taget. 
 
Fördelar med att flytta- Närmare skolan, närmare all kompisarna, närmare gymmet, natur, köksfläkt, riktig spis med ugn som funkar och baka i och inte tar hundra år på sig,  två rum så jag kan ha ett pluggrum och ett sovrum, bättre ventilation, möjlighet att ha djur.
 
Fördelar med att bo kvar- min lägenhet är tyst, har en liten balkong, är mysig och praktisk, nära till mataffärer och till bibblioteket och den är ganska sval. 
 
Det som egentligen gör mig mest sugen på att bo kvar är att jag har bott in mig här och gjort lägenheten till min och att det är så bekvämt med bra mataffärer runt hörnet. 
 
Jag tror att det är saker som jag skulle kunna få i en ny lägenhet också, slutsatsen är att jag bara flyttar om jag får samma fördelar och så ännu bättre. Jag är nöjd som det är men känner att jag kan bli nöjdare och nu handlar det ju faktiskt om mer än 3 år till här i Budapest. Kollar runt lite och ser vad som finns och vad jag kan få för en liknande peng. Inga snabba ryck men jag blir mer och mer sugen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0