2/9 2012

 
Före...
Efter!


Hej fina ni!
För att klara ett sånt här äventyr, för ett äventyr är precis vad det är, gäller det att aldrig tappa fokus. Fokus på målet som faktiskt kommer närmare och närmare för var dag som går. När sommaren var så fantastisk tappade jag det lite men nu när jag är på plats och har fått ordning börjar saker trilla på plats igen. Det ska bli så roligt att bita tag i pluggandet igen, att omges av spännande fakta, vara en del av en vetenskaplig miljö, lära mig för framtiden och umgås med likasinnade. Tjyvkikade på nästa physio lab och skrev ned frågor och data på flashcards. Hjälp tänkte jag, det är ju massor med text och siffror men efter att ha stannat upp och andats några djupa andetag insåg jag att det är bara en droppe i havet mot resten jag lärt mig. Dessutom var mycket av det bekant, när jag vågade tänka efter.

Lägenheten är som ni förstått numera vit. En fräcsh färg, en nystart och trivsel. Bra på alla sätt. Jag älskar min lägenhet ännu mer än förut och det är inte lite. Den första bilden visar de gula väggarna, den andra hur det ser ut nu. I köket är förändringen bäst, de gula väggarna gjorde sig inte så bra mot det blå kaklet och bänkskivan i något mörkare blått. Den tredje bilden visar min bensamling. Plockad i en hage på Fårö och fraktad i handbaggaget, det gick bra som ni ser. Den fjärde är samlingen anatomipryttlar. Den får en egen hylla i skåpet i år. Ordning och reda, ett skönt sätt att ge sig i kast med terminen på. 

Ska sjunka ned i soffan nu med en kopp kaffe med soya mjölk. Njuta av lugnet. Peace. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0