13/9 2012

Idag är en stor dag. Det regnar nämligen. Budapest invånare langar fram stövlar, vinterjackor och vantar medans vi nordbor tar vårt paraply och en tröja. 18 grader och regn. Det är ju som en vanlig sommardag. Jag firar med att för första gången denna termin vara tillräckligt sval för att krypa upp i soffan med pyjamasbyxor och en kopp te. Jag behöver varva ned lite, andas och tänka efter. Smälta första jobbiga veckan och planera för hur jag ska överleva vardagen. En liten släng av hemlängtan kan man kanske kalla det, men det är nog mest chocken över att åter på ensam, springa runt på asfalt och inte ha en minut utan stresstankar i huvudet. Men det ordnar sig, som vanligt. Jocke kommer imorgon och en skypedate med bästis är inbokad. tack och lov.


Kommentarer
Marianne

Tar gärna en Skype date jag också när Jocke åkt hem (vi kan ju sprida ut oss så mycket det går). Då kanske du kan visa hur lägenheten blev efter fixet. Kraaam

2012-09-14 @ 08:07:41
carro

Heja heja säger mentorn ;) JÄTTEVIKTIGT att slappna av och bara titts in i väggen med jämna mellanrum. Lär känna dina gränser utan att du går över dem :) Lycka till med physio-midtermen!

2012-09-14 @ 13:18:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0