8/10 2012

Oktober. En höstmånad. Jag saknar färexplotionen, luften och skogspromenader. frosten kanske har tagit trattkantarellerna hemma, det vet jag inget om men om inte, ingår en rejäl skörd i min saknad, också svart trumpet skulle sitta fint. Rensa, torka och dricka te. Te i stora koppar, massor med te. Söndag morgon med familjen, pappas bröd som jag brukar vara trött på men nu inte skulle säga nej till, med herrgårdsost och gurka. Tekopparna är med men de är fyllda med kaffe denna vecka (och övriga) till ära. Kvällstid får de dock fyllas med sitt rätta element, har ett nytt, ett jordgubb och persikote, utan koffein, mest som varm saft och med mjölk smakar det pêche melba glass. Det är fint men det är trist att dricka kvällstet ensam. Det ska drickas i sällskap efter en kylig promenad. 
 
Morgonfunderingar som slår ut nervositet. Idag är det fysiomidterm, jag har liksom vant mig men nervositeten finns alltid kvar, det är männskligt och jag är människa i allra högsta grad även om skolan gör det esta för att ignorera detta och ger oss midterm idag, midterm imorgon, labb på onsdag, anatomidissektion på fredag och inläming av en draft till physiology essay samma dag. Det är bara bita ihop. Att frysen är fylld med matlådor och kaffeburken välfylld är överlevnadsstrategier. 

Bilder, ja ni, jag ser inte så mycket vackra motiv här. Mest ångest och storsdad men jag ska bli flitigare..
 
Puss och kram. Håll en tumme för mig och en för jocke idag, han har sin första tenta idag, min duktiga karl. 


Kommentarer
mamma

Tummarna och famnen kramas hårt.mamma

2012-10-08 @ 08:42:29
saga

jag håller tummarna för er båda! :)

2012-10-08 @ 09:10:47
URL: http://sagaah.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0