1/10 2012

Tentaperiod? Ja det känns så. Det finns liksom ingen lugn stund men det är vad jag förväntat mig av terminen så det är bara bita ihop och kämpa. Vi hade midterm i måndags, har midterm nästa måndag och tisdag samt lab med förhör på onsdagen. samtidigt läser jag aantomi och ska skriva student essay i physiologin. Det possetevia är att det inte komer bli en chock när det är dags för den riktiga tentaperioden. Den viktigaste hittils. Det är upp till bevis. Om man står eller stryker julens tentamoster betyder mycket. Men jag står. Jag ska stå. Vad ville jag med detta? Jag ville nog mest få ur mig lite rädsla och frustration över mängden kunskap som ska in. Men jag har redan märkt att hjärnan är ett fantastiskt organ som lär sig snabbare och snabbare och dessutom är hjärnana så fantastisk intressant att läsa om så jag ser fram emot att klockan bli tolv för då har jag lovat mig själv att byta från physiologiplugg till att läsa och försöka förstå hjärnan. Spännande!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0