23/5 2012

Kikade lite i kemislidsen och tyckte det hela kändes intressant. Tittade på gamla frågor och topiclisten och insgåg att det bara är det tråkigaste jag ska lära mig. Tack! memorera lagar och strukturer utantill. Åh så intressant. Hur som helst känns det hela en smula hoppfullt och min hjärna längtar efter att bita tag i något nytt att lära sig. Den är amazing så att säga och längtar efter lite annat än blodkärl.


På något sätt rinner det ju faktiskt kemikalier i mina ådror också så det ska fasen gå vägen. Frågan är var jag ska börja, tror jag sätter tänderna i det tråkigaste först, det som kalla general chemistry och sen tar jag den organiska. Kroppen behagade somna halv tolv och vakna halv sex så jag är inte överdrivet kaxig för dagen men vafasen. trötthet dör man inte av och kaffe brukar dra bort den där hinnan som lägger sig mellan synapserna när jag sovit för lite. Hittade ingen bättre bild än pappas skype profil men man kan ana att han är en galen forskare i labbfracken hur som helst och den genen ska jag nu plocka  fram. Började letandet med keso och jordgubbar till frukost. Hur det hänger ihop vet jag inte men det var otroligt gott.

Kanske ska ta och läsa lite mer i upplösningen av silence of the lambs innan jag beger mig mot bibblan. Ja det ska jag, för den är fantastisk. Läs den. fast nej, läs hela serien. Red dragon är bäst men den här är en close tvåa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0