17/5 2012

Sjuttonde maj och normännen går banans. Själv har jag precis avslutat morgonpasset. Det är inget fancy p3 morgonpass eller ett halvamara jag kutat nu på morgonen men jag har gått igenom alla vessels i hund och häst och framför allt mina ofavoriter, de distal to carpus/tarsus. Alltså under det så kallade framknät eller tarsus. Det är små jävlar som snurrar runt och formar olika arches beroende på framben/bakben/ven/artär. Har kvar aorit arch och supplying från alla mina kära artärer men det tar jag om en halvtimme när jag anländer till bibblan för mer anatomi. Igår fick en kompis flytta in:
Jag sprang på den när jag skulle köpa mig en ny röd penna (För artärer såklart) och kunde inte låta bli när jag såg examens hatten. Den joinar min kosamling och får bli biträdande maskot men inget slår min kära giraff som har vart med på varenda tenta. (Märk examenshatten). Själv gömmer jag mig för plugget börjar sätta sina spår i ansiktet och jag ser ut som efter en helg i ladugården ungefär. 


Ska lägga in lite ny musik på ipoden, skrilex och black eyed peas. Det trodde ni inte va? Jag är en san allätare och behöver peppmusik idag. Det får samsas med sparzansa, Laleh, klassiskt, disturbed och kapten röd.


Kommentarer
Marianne

Söt!! Jag får leta efter en Flodhäst åt dig. Alla behöver en Flodhäst i sitt liv. Blir ett litet uppdrag att hitta någon som platsar i din samling... Hoppas du sovit gott när du väl läser det här. Kram!!

2012-05-18 @ 00:00:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0