8/3 2012

Idag var en lång och intressant dag.

En kemilabb med en Tamas som utbrister "Honor to your mom" och ett litet leende som tittade fram när han såg min labb manual med många steg och fina teckningar. Det här blir en kul termin. Fick förövrigt ta över lärar-rollen senare på eftermiddagen och förklara labben för mina fina vänner genom att rita pilar och monster illustrerande nucleophilic atacker, possetiva och negativa laddningar som gillar varandra och en ether som blev huggen på mitten. Det var verkligen ett kraftprov som visade att jag förstått en del men att det finns aningen för många mysterier i den organiska kemins värld som jag måste lösa innan final-exam i maj. 

Dagen fortsatte med en djupdykning i immunophysiologi samt studerande av the oral cavity och pharynx. Häftigt men svårt. Många hål och olika vägar för mat och luft etc. 

Halv åtta var det nog. Efter 11.5 h i skolan rusade jag och Elisabeth till gymmet där det vankades intervaller och magträning. Resultat: Helt slut och mycket nöjd tjej. 

Fortsätter det såhär så kommer jag överleva detta också.


och till er som undrar hur jag hinner träna så vill jag säga att det är det mest tidsgivande jag gjort. Det ger pluggenergi och god nattsömn, är socialt samt snor dom timmar då hjärnan ändå är bränd. Det var allt för mig. Sängen ropar att jag borde legat där för länge sedan. 

Sov sött!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0