28/3 2012

Internatonal day kan förklaras kort såhär: Alla olika natonaliteter på skolan samlar ihop sig och fixar typisk mat från respektive land, dukar upp det i parken, minglar och sen blir det parkfest resten av dagen. Det svenska bordet var maffigt och innehöll bla. köttbullat, köttfärslimpa, knäckebröd med ägg och majonäs, prinskorv, syltkakor, kanelbullar, bål, snaps, kladdkaka och tigerkaka. Grekerna grillade, spanjorerna bjöd på sangria och tortilla, tyskarna på öl och potatissallad, norskorna på våfflor, brunost och lax mm. Lektionsmotivationen var inte på topp men däremot ölhumöret. Stålande sol och kära kamrater. Minst 20 grader i skuggan. Åh vilken dag. Kom precis hem och sitter och mumsar köttbullar från Ikea och hinkar i mig vatten. Allt för att motverka stundande bakfylla och vara fitt for fight för morgondagens kemilabb. jag snor bilder från caroline och nina tills jag orkar ladda upp mina, hoppas det är ok!


Första bilden visar mig utspökad till superdupersvenskish och den andra några av de trevliga svenskor som går på skolan! Vi är ett liten hjord faktiskt men det här är bara några. Dags att sova och ladda mentalt för imorgon. Sov gott!


Kommentarer
kerstin

Haha, aldrig är man så svensk som utomlands! Ni ser jätte-fina och väldigt svenska ut :-)

Skymtar man späd grönska i bakgrunden.... Avis! Allt gott till dig, Lovisa!

Kram!

/Kerstin

2012-03-29 @ 10:30:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0