11/3 2012

Då jag som ni förstått varit ungerns sämsta student idag måste jag i allafall skryta med min kokkonst. Kikade runt i skåpen och hittade svamp, kidneybönor och en äggplanta (vågar mig inte på att stava det andra namnet på den avlånga lila grönsaken). Vad ska man göra åt saken funderade jag på och det slutade med en vegitarisk chili con kidney som fick vara fyllning tillsammans med inkråmet av äggplantan och ost i själva äggplantsbåtarna. Efter en stund i ugnen luktade det kalas här hemma och jag har redan provsmakat den minsta champinjonen som också fick bli fylld och det var supergott. Dagens andra lunchlåderätt blev pangasius med tomat och basilika-täcke. Jag kommer äta som en kung den här veckan (Fast student varianten). 

Min internetsladd är alldeles lagom lång så jocke har varit med mig i köket och lagat lunchlådor och i badrummet och vikt tvätt. Snacka om kung på distansförhållande. Vi lyckas till och med hålla vardag tillsammans. (Fast det var bara jag som fick jobba, attans).

Insåg att magen har vener och inte bara artärer. Ibland känner jag mig genomdum men inget hindrar min oproduktiva dag. Det blir lugn och ro och sedan träning. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0