26/6 2012

God morgon!
 
Morgonen börjades med en mindre shock. En läkare från vårdcentralen ringde enligt överenskommelse upp mig för att jag jagar remiss till allergimottagningen men det var en riktig hexa jag pratade med. För det första sa hon att det inte var någon ide att testa eftersom det troligen var för kort tid sedan jag regarerade första gången (Fel), sedansa hon att det går att vaccinera men endast för att undvika luftrörsproblem(Fel) och sedan sa hon att jag skulle prata med min studievägledare "för man säger inte åt någon med eksem att bli tandläkare?!". Efter det sista blev det svårt att hålla masken och jag sa att det där vill jag inte höra och då säger tanten "du kanske inte vill veta om du ör allergisk heller".

Jag vet inte om hon insåg att hon berättade för en veterinärstudent att hon skulle lägga ner sin dröm. Tanten hade alltså noll kunskap och noll medmänslighet. Varför blir man då läkare?

Nu tänker jag sura en stund och sedan ringa en av hennes kollegor som förhoppningsvis har mer än luft innanför skallbenet. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0