14/6 2012

Vattenmelon, jordgubbar, keso och vaniljsocker. En skål med biggaråer brevid och ryggläge i soffan. Det får man unna sig efter en muntlig tenta som gått vägen.

Jag fick prof. Hajos, gammal som gatan och mycket respektingivande. Fick mina topics och kunde andas ut. Lymphnode och thyriod/parathyroid gland. Lymphnode är topic nummer två så det hade jag läst hundra tusen gånger och hade koll på och thyriod gland är så intressant så den har fått extra research tom. Alla hormoner och allt satt som dom skulle bak i hippocampus efter morgonens genomläsning och plockades fram på bästa sätt. Efter topicsen var avklarade var det dags för slides. Jag fick lymphnode och höll på och kissa ned mig "vad är det här, det kan ju inte vara samma som mitt topic, jag måste se fel typ" men jag bestämde mig för att det var en lymphnode och det var det. Min andra slide var spleen som jag dock tyvärr inte lärt mig hur alla artärer branchar sig innuti så där rök femman men en mycket stark fyra blev resultatet. Ett steg närmare hem. Bara botaniken kvar. 

Idag tänker jag sova, fika hos caroline, träna och ev. dricka öl beroende på hur länge jag håller mig vaken. 

tack för alla tummar. Det gick min väg idag.
Bilden är från innan tentan, därav det något oroliga uttrycket!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0