28/7 2012

Oh vad glest med inlägg det blir här men jag har jobbat och sovit typ. Det blir så när man går upp vid fem och kommer hem vid sex. Då är man trött och vill äta och sova och så har det blivit typ. Dessutom ska huset skötas och maten handlas. Veckan har varit härlig. Mycket jobb med en del puckohästar, är ganska glad att bli av med dem. I onsdags bockade read between lines runt med mig på rundbanan, några stegringar och vändningsförsök hans det med och igår stod admiral newport på bakbenen ett antal gånger men skam den som ger sig. Lite läskigt var det när vagnen började tippa, när man liksom kände hur det var påväg att gå åt skogen men när han sedan stod på alla fyra igen och adrenalinet kom så var det skönt. Idag verkade det som han lärt sig och han uppförde sig exemplariskt. De andra pollarna har skött sig och jag har fått ta hand om ett halsoperationsår och ett lymfagnit bakben samt lärt mig byta plattor på ett par PG skor. Det är roligt när det händer nya grejor. jag hoppas på att jobba lite mer efter jag kommer tillbaka från två veckor på gotland.

Kvällen idag spenderades med ett gäng tjejor samt klassföreståndare karin från högstadiet. Så trevligt!


Kommentarer
Marianne

Är det halsbrytande träning in för veterinärmatcher med tokiga kor du håller på med ;o) Men får erkänna att det låter roligt.

Om du har vägarna förbi Kränku, plats i väskan och allmän ork att släpa så kanske du kan köpa två påsar Munk blandning och en Sölves lilla gröna. ICA i Östertälje säljer inte längre 'snyft'. Annars går det kanske att köpa på nätet...

Ha en härlig Gotlandsresa! Hoppas du hittar några roliga sten-vatten motiv.

Hör av dig när du är 'hemma' igen så kanske vi kan få till en fika eller glass innan du åker ner igen.

Kraaaaaam!!!

2012-07-28 @ 19:13:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0