3/1 2012

Tillbaka till verkligheten. Rätt in i stressen och pluggandet. Jag har sovit som en stock hela julen men inatt började det snurra histologi i huvudet mitt. Jag försöker motverka det med en ordentlig nedvarvning och tidig kväll idag. Det vinner jag allt på för mornar är helt enkelt min mest produktiva tid på dygnet.


Andrea kom över en sväng och vi promenerade "mitt varv". Över petöfi hid, längs vattnet, och tillbaka över kedjebron och hem igen. Det är ett fint varv och vattnet gör mig gott.  Resternade tid av dagen hängde jag över histologin och det är hör och häpna till och med roligt. 

Från det ena till det andra. Läs "jag vill inte dö, jag vill bara inte leva". Men bara om du är säker på meningen med livet och på topp. Den berör så in i norden och jag älskar hennes funderingar även om de är mörka. Religon och etik. Så långt från veterinärutbildningen man kan komma men det är bra, det vässar hjärnan lite och öppnar rum som varit stängda under hösten.

Svammel som vanligt. Det betyder godnatt. Jag kommer älska mig själv imorgon för att jag går och sussar nu. Godnatt!


Kommentarer
Marianne

God natt du fina. Har varit på Fotografiska och tittat på Nick Brandt utställningen. Vet inte om du han med det. Magiskt! Får du chansen att se hans bilder live någon gång så ta den! Fantastiskt. Kram!!

2012-01-03 @ 21:08:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0