2/1 2012

Budapest bjuder på strålande sol och det känns bra att vara tillbaka. Det var med en klump i magen jag satte min på planet i morse men den gick över när jag kom fram till lägenheten. Det var inte Budapest som fixade klumpen utan de stundande tentorna och den fantastiska tiden hemma. 

Hunnit handla, betala räkningar och ätit lunch. Ska bara skriva färdigt och sedan ta tag i histologin. Det är ett spännande ämne och inte allt för knepigt, bara mycket att plugga. 

Funderade över 2011 och inser mer och mer vilket otroligt händelserikt år det var men nu är det dags att lägga det bakom sig och ta för sig av 2012. Nyårslöften är ingen hit men mål för det nya året har jag.
  • Våga! 2011 vågade jag hoppa på tåget till ungern och jag vill fortsätta vara lika modig. Inget konkret sådär som väntar men jag vill vara en fun fearless female även i år. 

  • Kaffe och choklad må vara en nära vän just nu men vi ska skiljas åt, inte helt men vi ska gå från sambo till särbo.
  • Stanna upp och andas. Sitta ner en stund och fundera över dagen och gå långa promenader för att resna huvudet. Mycket tråkigt att det inte finns en skog utanför knuten här men jag får hitta andra stråk. De långa promenaderna mellan sjöarna hemma påminde mig om vilket balsam för själen det är. 

  • Bli en stolt kompis med mina nya fina kurvor. Det är fint och jag ska bara printa in det ordentligt i huvudet.
Äh. Snart blir jag filosofisk så vi stannar här.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0