18/1 2012

Med två maskiner tvättade är 70% av mina kläder rena. Den meningen avslöjar ganska mycket, för det första att det var förbannat länge sedan jag tvättade, för det andra att jag kör allt antingen ljust 40 C eller mörkt 40 C och för det tredje att mitt utbud av kläder är väldigt litet. Det där med klädutbudet bara är så. Jag är helt enkelt inte överdrivet förtjust i kläder och att shoppa är ingen av mina större hobbies. 

Efter som att dagen började straxt före fem denna morgon och natten spenderades med att rulla runt och rabbla formler så är jag sådär lagom slut. Ungefär som efter en helg i ladugården men skillnaden är att nu är det hjärnan som är slut. Trots tröttheten känns det hela väldigt bra då lägenheten är nystädad, ovan nämda tvättmaskiner är körda, sängen ombäddad och jag har hunnit noppa ögonbrynen sådär fina som dom blir när man tar sig tid. Summa summarum är verkligheten återställd och lugnet varar en liten stund till, typ sådär till imorgon då det är dags att bita tag i zoologin. Har fortfarande inte bestämt mig för hur den skall läsas och alla tips tas tacksamt emot.

Kanske ska byta från gröna långkalsonger, sockor och collegetröja till någon som det går att visa sig i. Allee nästa, byte av julklapp samt lite handling. Skämmer bort mig själv helt enkelt.

Gällande vad man kan ha på sig uppskattas även alla tips. Säg inte collegetröja och jeans. Inte heller enfärgat linne och kofta. Tråkmånsig tjej ska bli lite mer city chick. Tar nog sin stund men jag har kommit över bond looken hur som helst. Inga ridbyxor i denna skola inte. Kanske ska shoppa mig ett par fina skor också. Och en handväska. Det är bra med ambitioner men om jag känner mig själv kommer jag nog hem tomhänt. Aja, det får vi se, nu drar jag en stund. Adios!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0