11/1 2012

Såhär såg det ut när vi läste fysik A. En hel kurs på två veckor i monsterfart. Världens bästa lärare, bok, smågodis, sällskap och cookies (I den röda burken) gjorde det hela riktigt roligt men sjukt jobbigt. Tänka sig, jag trodde jag pluggade hårt under de två veckorna men det var semester om man jämför med detta. Idag blev det dock en välfortjänt sovmorgon som kommer fortsätta med en omväg till bibblioteket och sen stannar jag där. Planen är att skriva 20 topic.

Ja, poängen är att det är biofysikdags alltså, om ni missade det. En jäkla konstig kurs, fysik utan mattematik. Fast inte riktigt utan, men vi behöver inte räkna, bara kunna formlerna typ. Rätt stört måste jag säga och det är sjukt frustrererande att se en härledd formel utan ena halvan eller med lite missade variabelförklaringar. Suck. Intalar mig själv arr fysik är sådär fantastiskt roligt även nu. Sådeså.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0